https://propbigo.com/hwn/gjt340/tbt/1577089/tlm.xml
loading...

SERAMM…!! Pernahkan anda mendengar kes-kes MISTERI yang popular di MALAYSIA…

loading...
SERAM weh.. Mesti anda selalu dengar kes2 MISTERI dan mistik yang popular di MALAYSIA tetapi anda tak pernah tahu bagaimana asal usul cerita Misteri ini... inilah cerita sebenar di sebalik kisah MISTERI ini yangakan membuatkan anda tidak tidur lena.



      Malaysia tak pernah lengang dari kes-kes misteri yang kebanyakannya kekal misteri dan tiada pengakhirannya.
        Berikut adalah senarai 14 kes misteri yang p0pular di Malaysia:
        1.Highland T0wer – Kuala Lumpur
        Suatu masa dahulu merupakan sebuah apartment mewah yang didiami 0leh pelbagai lapisan masyarakat.Satu tragedi runtuhan telah meragut puluhan nyawa. Hanya segelintir saja mayat yg di jumpai. Selebihnya masih terkubur di sana
        2. Bangl0 M0na Fandey
        Bangl0 yang pernah didiami 0leh se0rang artis tidak terkenal tanah air yang juga merupakan se0rang B0m0h. Beliau dan suaminya serta se0rang pembantunya telah terlibat dalam satu kes pembunuhan di raub, Pahang yang telah menggemparkan dunia.

        3. Kemayan City – J0h0r Bahru
        Sebuah k0mplek membeli belah yang terbengkalai sejak sekian lama.Adalah dipercayai k0mplek tersebut telah menjadi tempat kediaman pelbagai makhluk halus.

        4. Lebuhraya Karak
        Kita pernah digemparkan dengan cerita kehadiran sebuah kereta V0lkswag0n berwarna kuning tanpa pemandu yang sering menakutkan pengguna lebuhraya ini. Kawasan ter0w0ng ini juga seringkali mengakibatkan kemalangan yang meragut banyak nyawa.

        5. Villa Nabila – J0h0r Bahru
        Pada suatu masa dahulu, J0h0r Bahru di gemparkan dengan satu kes pembunuhan di sebuah villa. Sejak dari saat itu, banyak penemuan-penemuan mistik telah terjadi di sekitar kawasan tersebut. Banyak juga kisah versi lain berkaitan villa ini.

        6. Amber Apartment – Genting Highland
        Sebuah apartment usang yang sering kali meninggalkan mimpi ngeri buat pengunjung di sana. Di sebalik kemeriahan dan keceriaan k0ta keriangan tersebut, tersimpan beberapa kisah hitam mengenai tempat ini. Beberapa pengunjung pernah melihat kelibat manusia membunuh diri dari tingkap bangunan dan hilang apabila sampai ke tanah. Banyak lagi kisah seram mengenai tempat ini.

        7. Simpang – T Ge0rget0wn – Pulau Pinang
        Lebih dikenali sebagai Juncti0n The Deadly terletak bersebelahan dengan Uni0n High Sch00l.Mungkin kerana terlalu banyak kemalangan misteri yang berlaku di kawasan ini terutama ketika memandu secara bersendirian pada waktu malam. Dikatakan juga terdapat sebatang p0k0k kecil yang kelihatan seperti wanita membawa kanak-kanak. K0n0nnya ia terjadi apabila se0rang b0m0h wanita menculik anak kakaknya dan mereka tidak lagi pernah muncul di mana-mana kecuali di jalan ini.

        8.Institusi St Michael – Ip0h
        Pada zaman dunia ke 2, sek0lah ini telah digunakan 0leh tentera Jepun sebagai ibu pejabat mereka. Pada ketika itu tentera Jepun sering menggunakan sek0lah ini untuk mejalankan aktiviti penyiksaan terhadap tawanan perang. Terdapat juga banyak ter0w0ng-ter0w0ng yang dibina 0leh tentera Jepun untuk tujuan penyiksaan dan penyimpanan makanan. Kawasan paling berhantu di sek0lah ini ialah di gereja kecil yang terletak di sek0lah ini, di mana sering kelihatan se0rang mubaligh kristian berjubah hitam tanpa kepala duduk berd0a menghadap ke pintu pada waktu pagi. Kebanyakan 0rang yang pernah melihat merahsiakan perkara ini.

        9. Malay C0llege Kuala Kangsar(MCKK) , Kuala Kangsar – Perak
        Seperti Institusi St Michael, MCKK juga pernah dijadikan markas tentera pada zaman pendudukan Jepun dahlu. Pelar-pelajar di sini sering melihat kejadian-kejadian seperti sepasukan tentera Jepun sedang berkawad dan juga mendengan bunyi rantai yang diheret sepanjang k0rid0r.Terdapat juga sebatang p0k0k yang berdekatan dengan lampu dimana pelajar sering melihat bayangan seperti ada 0rang di gantung di p0k0k berkenaan.

        10. Vict0ria Intituti0n – Kuala Lumpur
        Kawasan ini merupakan satu kawasan sek0lah bagi kanak-kanak lelaki. Semasa pendudukan Jepun, ramai askar-askar British disiksa dan dibunuh di sek0lah ini terutama di ruang bawah tanah. Banyak kejadian kerasukan di mana para pelajar akan berkelakuan pelik dan ganas yang b0leh mencederakan 0rang di sekelilingnya. Ini dikaitkan dengan banyak r0h yang berkeliaran dikawasan tersebut.

        11. Bukit Tungku – Kuala Lumpur
        Satu kawasan menyeramkan walaupun ia merupakan kawasan perumahan paling elit di KL. Cerita misteri kawasan ini bermula apabila terdapat se0rang pemuda meninggal dunia akibat kemalangan ketika sedang menunggang m0t0sikal dengan laju di satu selek0h tajam.Terdapat juga vesi lain dalam cerita ini iaitu pemuda tersebut ghaib ketika menunggang m0t0sikal dalam kawasan gelap. Mungkin sebab terdapat banyak p0k0k besar di kawasan ini yang menyebabkan timbul perasaan seram walaupun pada waktu siang.

        12. Rumah AD0 Menumb0k – Sabah
        Kawasan rumah ini dikatakan paling berhantu kerana tidak pernah ada satu 0rang pun AD0 yang tinggal lebih dari seminggu dalam rumah tersebut.Sehinggakan rumah tersebut terbiar begitu sahaja.Bermacam-macam gangguan berlaku di rumah tersebut seperti penghuni di pindahkan ketika tidur selain bunyi yang menyeramkan.

        13. Penjara Pudu
        Tidak dapat disangkal lagi bahawa kawasan penjara pudu merupakan kawasan yang paling keras dan berhantu di Malaysia. Ini dibuktikan lagi bila hampir semua akhbar pernah melap0rkan mengenai kejadian paran0rmal yang berlaku di kawasan Penjara Pudu.
        Kejadian-kejadian seperti gangguan lembaga hitam, wanita cantik yang berdiri di tengah l0r0ng penjara dan macam-macam lagi gangguan bukan sahaja mengganggu banduan malah juga turut mengganggu pegawai penjara yang bertugas.
          Namun kini penjara yang pernah menempatkan penjenayah tegar seperti B0tak Chin, Bent0ng Kali dan lain-lain telah di r0b0hkan untuk tujuan pembangunan.

        14. Seri Perdana, Putrajaya.

        Kisah kelibat perempuan puaka yang menabung sejak kecil untuk membeli sebentuk cincin bernilai jutaan ringgit. Puaka itu juga menghantui rakyat dengan bebanan k0s sara hidup yang tinggi dan bebanan hutang isi rumah akibat dari keb0r0san puaka itu berbelanja. Ramai rakyat telah hilang tanpa dapat dikesan kerana cuba menghapuskan puaka tersebut.
loading...
loading...
https://propbigo.com/hwn/gjt340/tbt/1577089/tlm.xml