https://propbigo.com/hwn/gjt340/tbt/1577089/tlm.xml
loading...

Stylo Jugak Tuan Kita Ni, Cair Akak Reporter, OCPD Urus Kes Nur Aisyah Aleya Dapat Perhatian, Ini Sebabnya..

loading...
 Bagi mereka yang mengikuti perkembangan kes Nur Aisyah Aleya, kanak-kanak hilang yang kemudian ditemui mati dalam hutan tu, korang mesti familiar dengan wajah anggota polis ini.

Beliau merupakan Ketua Polis Daerah atau lebih mudah dipanggil OCPD bagi Langkawi yang sekaligus bertanggungjawab urus kes arwah Nur Aisyah Aleya niTahu tak korang tuan kita ni sebenarnya dah viral? Haa ini sebabnya!

Menerusi perkongsian Syahril A. Kadir di Facebook, OCPD yang menjadi perhatian ramai ni rupanya bukan calang-calang orang juga menurutnya. Tugas beliau adalah seperti Ketua Polis Negara dan lebih menarik, beliau ini sudah memegang jawatan tersebut pada usia yang agak muda. Wah…

“MUDA-MUDA DAH JADI OCPD…BAGUS TU

“Menjadi Ketua Polis Daerah (OCPD) ni bukan tugas senang. Tanggungjawabnya macam jadi Ketua Polis Negara juga, bezanya dia hanya jaga satu daerah, tetapi semua benda yang melibatkan keselamatan dan ketenteraman awam di kawasan itu adalah terletak di bahunya.

“Selalunya hanya yang ‘cukup masak’ saja diberi peluang untuk menjawat jawatan itu.

“Semalam dalam kes pembunuhan adik Nur Aisyah di Langkawi tu, abam tengok OCPD Langkawi bagi press conference kat media, wah nampak muda betul ni, tak tahulah kalau dia memang ada raut wajah babyface macam abam juga ke ekekeke.

“Dengan spek hitamnya, stylo jugak tuan kita ni beb. Leh cair akak-akak reporter crime kita hehehe.”



 “Ada badge ‘penembak tepat’ di atas poket kirinya”

Tambah Syahril lagi, PDRM nampaknya tidak salah pilih kali ini dengan mengambil Supt. Mohd Iqbal Ibrahim sebagai OCPD Langkawi kerana dia pernah pegang jawatan penting macam Pegawai D7 (Antimaksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap) Selangor dan lain-lain dalam usia yang muda.

“Supt. Mohd Iqbal Ibrahim namanya. Abam perasan macam ada bagde ‘penembak tepat’ di atas poket kirinya.

“On a more serious note, abam rasa bagus juga pucuk pimpinan PDRM bagi peluang kepada pegawai-pegawai muda untuk menjawat jawatan-jawatan yang penting ini.

“Betul, pengalaman sangat penting, tetapi selagi seseorang itu tidak diberi peluang – mana nak dapat pengalaman tu?

“Lagipun abam tak rasa PDRM ni main ‘sauk’ je Tuan Iqbal ni jadi OCPD, kalau tak silap dia pernah jadi Pegawai D7 (Antimaksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap) Selangor dan pernah menjawat jawatan Ketua Siasatan Jenayah Daerah Sepang.

“Campur tolak rasanya dah molek sangat tu jadi OCPD.“Kena ingat OCPD ni pun bawa imej PDRM gak, kalau OCPD jenis gedempol macam abam, serabai dan misai pun macam sarang labah-labah je, public tengok pun tak confident huhuhuhu. Jangan marah ek, gu-rawww je.”


Ahaa bergetarlah jantung cik adik manis kat luar sana tu ye tengok abang polis ni? Apa-apapun admin setuju cakap Syahril, jawatan besar ni kita berilah peluang kepada pegawai muda menjawatnya. Mesti banyak perubahan yang kita dapat lihat kan?
loading...
loading...
https://propbigo.com/hwn/gjt340/tbt/1577089/tlm.xml