https://propbigo.com/hwn/gjt340/tbt/1577089/tlm.xml
loading...

Mengejutkan! Akhirnya Amelina dedahkan kisah silam hidupnya, rupa-rupanya dia pernah buat kerja macam ini! Tak sangka Betul..

loading...

 Amelina merupakan Ratu Dangdut Malaysia. Dangdut adalah genre rakyat Indonesia dan muzik popular tradisional yang sebahagiannya berasal dari Hindustani, Melayu, dan muzik Arab.

Dangdut adalah genre yang sangat popular di Indonesia kerana instrumentasi dan vokalnya yang melodi. Indonesia tarian yang agak mirip dengan ghoomar sambil mendengar muzik dangdut, tetapi dalam versi yang lebih perlahan. Dangdut mempunyai tabla dan gendang beat.





 Salah satu pemuzik dan penyanyi Dangdut yang paling popular seperti Rhoma Irama, yang dikenali sebagai “Raja Dangdut”; Mansyur S .; Meggy Z; dan Ellya Khadam termasuk pengaruh muzik India yang kuat berdasarkan keharmonian, tema, dan lagu-lagu mereka serta para penyanyi dangdut yang popular juga.

Dangdut sangat popular di seluruh Indonesia, Malaysia, Singapura, Brunei, dan tanah lain yang berbahasa Melayu. Band dangdut biasanya terdiri daripada penyanyi utama, lelaki atau perempuan, disokong oleh empat hingga lapan pemuzik.




 Instrumen biasanya merangkumi tabla, gendang, seruling, mandolin, gitar, sitar, mesin drum, dan synthesizer. Istilah ini telah diperluaskan dari muzik gaya padang pasir untuk memeluk gaya muzik lain.

Dangdut moden menggabungkan pengaruh dari muzik pop Timur Tengah, batu Barat, muzik rumah, muzik hip hop, R & B kontemporari, dan reggae.

Populariti Dangdut memuncak pada tahun 1990-an. Menjelang tahun 2012, ia kebanyakannya popular di bahagian barat Indonesia dan bukan di bahagian timur, selain dari Maluku.



loading...
loading...
https://propbigo.com/hwn/gjt340/tbt/1577089/tlm.xml